Wariant IV
Cele szczegółowe:
1. Wiadomości:
Uczeń:
- pokazuje i określa położenie serca w swoim organizmie
- poznaje jego wielkość i budowę zewnętrzną i wewnętrzną
- poznaje i umie omówić cykl pracy serca
- wykazać zależności między budową a funkcją poszczególnych części serca
- uzasadnić związek między trybem życia a zdrowym sercem
- rozumie odpowiedzialność za własne zdrowie wobec zwiększającej się zachorowalności na choroby krążenia.
2. Umiejętności:
Uczeń:
- przenosi informacje uzyskane w czasie filmu oraz pracy z podręcznikiem na karty pracy
- umie odróżnić poszczególne struktury budowy organu i wyjaśnić ich funkcję
- wyjaśnia zasadę automatyzmu pracy serca
3. Postawa:
- uczeń uczy się sumienności i dociekliwości w poznawaniu budowy organów
- sumiennie ogląda film i samodzielnie wykonuje notatki
- aktywnie uczestniczy w pracy całej klasy
- wykazuje się aktywnością i dyscypliną
4. Metody:
- obserwacja
- praca z podręcznikiem
- burza mózgów
- indywidualna
- praca zespołowa całej klasy
- filmiki
- karta pracy
- podręcznik i zeszyt ucznia
8. Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca:
- Powitanie uczniów
- Podanie tematu i celu lekcji
- Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji w formie burzy mózgów.
- Metoda burza mózgów: nauczyciel prosi uczniów, aby przypomnieli sobie co wiedzą o sercu człowieka: lokalizacja, budowa, itp.
- Nauczyciel pokazuje 2 minutową animację dopełniając informacji podanych przez uczniów dotyczących budowy serca. Nauczyciel pokazuje 2 minutową animację. Prezentuje i omawia szczegółowo elementy na modelu serca.
- Nauczyciel rozdaje karty pracy z ilustracją serca i prosi o podpisanie zaznaczonych elementów budowy serca.
- Następnie na tablicy w uprzednio przygotowanej przez nauczyciela tabeli uczniowie wpisują funkcję danych elementów budowy. (tabela jest także na karcie pracy)
- Nauczyciel zwraca się do uczniów z prośbą o otworzenie podręczników na stronie, gdzie znajduje się cykl pracy serca oraz choroby układu krążenia i przystąpienie do pracy indywidualnej oraz wypełnienie pozostałych ćwiczeń na karcie pracy.
- Uczniowie prezentują wypełnioną kartę pracy. Porównują swoje wyniki na forum z wynikami innych grup.
- Nauczyciel sprawdza stopień opanowania wiedzy, zadając krótkie pytania,
- Uczniowie informują o ewentualnych trudnościach, na które napotkali podczas wypełniania kart pracy.
- Nauczyciel podsumowuje i ocenia pracę grupy biorąc pod uwagę:
-poprawność i formę prezentowanych wyników, wniosków
Karta pracy: karta pracy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz