sobota, 14 lipca 2012

Konspekt 2 wariant 4

                                   Wariant IV


Cele szczegółowe:
1. Wiadomości:
Uczeń:
- pokazuje i określa położenie serca w swoim organizmie
- poznaje jego wielkość i budowę zewnętrzną i wewnętrzną
- poznaje i umie omówić cykl pracy serca
- wykazać zależności między budową a funkcją poszczególnych części serca
- uzasadnić związek między trybem życia a zdrowym sercem
- rozumie odpowiedzialność za własne zdrowie wobec zwiększającej się zachorowalności na choroby krążenia.

2. Umiejętności:
Uczeń:
- przenosi informacje uzyskane w czasie filmu oraz pracy z podręcznikiem na karty pracy
- umie odróżnić poszczególne struktury budowy organu i wyjaśnić ich funkcję
- wyjaśnia zasadę automatyzmu pracy serca

3. Postawa:
  • uczeń uczy się sumienności i dociekliwości w poznawaniu budowy organów
  • sumiennie ogląda film i samodzielnie wykonuje notatki
  • aktywnie uczestniczy w pracy całej klasy
  • wykazuje się aktywnością i dyscypliną



4. Metody:
  • obserwacja
  • praca z podręcznikiem
  • burza mózgów
5. Forma pracy:
  • indywidualna
  • praca zespołowa całej klasy
6. Środki dydaktyczne:
  • filmiki
  • karta pracy
  • podręcznik i zeszyt ucznia


8. Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca:
  1. Powitanie uczniów
  2. Podanie tematu i celu lekcji
  3. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji w formie burzy mózgów.
Faza realizacyjna:

  1. Metoda burza mózgów: nauczyciel prosi uczniów, aby przypomnieli sobie co wiedzą o sercu człowieka: lokalizacja, budowa, itp.
  2. Nauczyciel pokazuje 2 minutową animację dopełniając informacji podanych przez uczniów dotyczących budowy serca. Nauczyciel pokazuje 2 minutową animację. Prezentuje i omawia szczegółowo elementy na modelu serca.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
  3. Nauczyciel rozdaje karty pracy z ilustracją serca i prosi o podpisanie zaznaczonych elementów budowy serca.
  4. Następnie na tablicy w uprzednio przygotowanej przez nauczyciela tabeli uczniowie wpisują funkcję danych elementów budowy. (tabela jest także na karcie pracy)
  5. Nauczyciel zwraca się do uczniów z prośbą o otworzenie podręczników na stronie, gdzie znajduje się cykl pracy serca oraz choroby układu krążenia i przystąpienie do pracy indywidualnej oraz wypełnienie pozostałych ćwiczeń na karcie pracy.
Faza podsumowująca:
  1. Uczniowie prezentują wypełnioną kartę pracy. Porównują swoje wyniki na forum z wynikami innych grup.
  2. Nauczyciel sprawdza stopień opanowania wiedzy, zadając krótkie pytania,
  3. Uczniowie informują o ewentualnych trudnościach, na które napotkali podczas wypełniania kart pracy.


  • Nauczyciel podsumowuje i ocenia pracę grupy biorąc pod uwagę:
-wiadomości, zdobyte umiejętności i postawę ucznia podczas lekcji
-poprawność i formę prezentowanych wyników, wniosków

Karta pracy: karta pracy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz